Khamis, 2 Februari 2012

kebaikan garam alkali

TAHUKAH ANDA!!!
Kebanyakan garam yang kita gunakan hari ini terutama yang dijual di kedai runcit adalah Garam sodium klorida(Garam Kimia).Garam ini jika diambil secara berlebihan akan menyebabkan ketagihan garam yang secara tidak lansung mengundang penyakit kronik seperti  penyakit Arthritis , gout ( sengal tulang ) dan pundi hempedu DLL.Paling teruk kandungan garam yang tinggi dalam makanan ringan / FAST FOOD boleh menyebabkan kegemukan. Dalam hampir semua produk pengawetan, garam digunakan sebagai salah satu proses mengawet. Jadi dengan menambah garam pada bahan yang sedia awet, badan menerima lebih garam dari jumlah yang sepatutnya dikumuhkan.Sebagaimana biasanya kegunaan garam didapur , begitulah juga hubungan jumlah penyakit dengan garam harian .
Hidup adalah mustahil tanpa garam. Tetapi penggunaan garam boleh membunuh kita. Mengapa begitu??? Ini kerana garam biasa kita tidak mengandungi apa-apa. Garam pada hari ini bukanlah garam biasa tetapi sodium klorida . Badan kita memerlukan 0.007 auns garam sehari . Sebahagian daripada kita mengalami kekurangan garam, walaupun kita terlebih penuh dengan sodium klorida. Apabila penggunaan garam kita kurang dari 0.007 auns sehari , berlaku ketagihan garam. Mengikut purata perkapita penggunaan garam harian di US adalah antara 0.4 hingga 0.7 auns. Walau bagaimanapun , badan kita hanya mampu mengumuhkan 0.17 auns hingga 0.25 auns sehari menerusi buah pinggang bergantung kepada umur , resam badan dan jantina.
Kini tersedia satu garam altenatif iaitu Garam Buluh yang mendapat pengiktirafan sebagai garam terbaik!
KEBAIKAN GARAM BULUH…
MENGAWAL PH BADAN, mampu menuetralkan asid yang belebihan dalam badan dengan cepat seperti asid urik, gula dalam darah, kolestrol dan lain-lain
   2. MENCEGAH DAN MERAWAT penyakit kronik seperti penyakit jantung, darah tinggi, buah pinggan, kencing manis, kanser dan lain-lain masalah kesihatan.
   3. MEMBAIKI MASALAH SISTEM PENGHADAMAN seperti : gastrik, ulser perut, masalah usus, buasir sembelit dan lain-lain.
   4. Bagi pesakit jantung, buah pinggang, masalah tulang dan darah tinggi di nasihatkan menggunakan Garam Buluh  ini untuk mengantikan garam biasa kerana Garam Buluh mengandungi 70-80 zat mineral.
   5. Mempunyai kesan detoksifikasi, PEMBUNUH KUMAN, ANTI KERADANGAN, dan MENEUTRALKAN LOGAM BERAT, dengan itu ia amat berkesan untuk keradangan paru-paru, hati, buah pinggang, sendi-sendi, mulut dan perut serta lain-lain.
   6. Melegakan masalah alahan, pigmentasi dan lain-lain masalah kulit. Ia juga boleh MENDHINDARKAN MASALAH BADAN BERBAU, kulat di kaki (Hongkong foot).
   7. Meneutralkan radiasi dari menonton tv, menggunakan komputer dan menggunakan talipon bimbit. Dengan itu ia mampu MELAMBATKAN PROSES PENUAAN DAN MENGELAKAN MASALAH NYANYUK, serta mengelakan penyakit Parkinson atau senile dementia.
   8. Meneutralkan narkotin dan tar pada rokok MENGELAKKAN MASALAH PARU-PARU DAN KANSER
JOM GUNA GARAM BULUH HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT PRODUK:-014 7371899 mass

Tiada ulasan:

Catat Ulasan